BV:Războiul primarilor- Scripcaru vs. Coliban. Actualul și fostul primar al Brașovului își continuă duelul declarațiilor.

BV:Războiul primarilor- Scripcaru vs. Coliban. Actualul și fostul primar al Brașovului își continuă duelul declarațiilor.

George Scripcaru a ieșit în fața opiniei publice cu un mesaj despre noul parc din zona Timiș-Triaj, aproape de comuna Hărman:

Am venit pe fundamentura Hărmanului să verific ultimele detalii la noul parc pe care îl deschidem în câteva zile. Copiii, părinții și bunicii vor avea terenuri de sport, locuri de joacă, fitness, masă de tenis și spații pentru toate vârstele. Acest parc e pentru oamenii din Timiș-triaj, dar și pentru cei din Liziera. Din păcate, unii preferă scandalul. Când era Coliban primar, nu s-a făcut nimic: nici parc, nici loc de joacă. În viață, cel care nu e în stare să construiască, caută doar să blocheze.

Allen Coliban a lansat pe Facebook un atac direct la adresa succesorului său:

Brașovul pierde finanțări, Barabas minte iar Scripcaru este absent din discuția despre mobilitate urbană din cadrul Street Delivery.

Ce ne-a transmis domnul Barabas?

– Primaria va amenaja 22 ha de spații verzi (“mai spuneți-mi un oraș care mai amenajează astfel de suprafețe”, zicea Barabas, mândru). De fapt, singurul “spațiu verde” despre care vorbește este închiderea gropii de gunoi, la marginea orașului. Asta în timp ce Cluj-Napoca amenajează 45 de ha prin expropriere (Parcul Est) iar Primăria Brașov are în sertar documentații tehnice finalizate pentru alte trei parcuri – IUS, Avantgarden, Cetățuia.

– proiectele de piste de biciclete (6 proiecte, toate cu finanțare europeană!) sunt blocate de către conducerea Primăriei. Barabas: “vor fi analizate și corectate de Comisia Tehnico-Economică a Primăriei”. Intrăm in luna octombrie, licitațiile au fost anulate în ianuarie din ordinul lui Scripcaru, de 9 luni de zile “vor fi analizate”. Asta în condițiile în care munca de proiectare și avizare din ultimii 3 ani (derulate împreună cu comunitatea) primise TOATE aprobările: și de la Poliție, și de la Comisia de Circulație, și de la toate autoritățile avizatoare. Nu există nicăieri în legislație struțocămila “Comisiei Tehnico-Economice” care să aibă rol de avizare, e invenția lui Scripcaru pentru a decide el ce e blocat și ce nu. Iar asta ne va costa bani, pentru că vor pierde cel puțin finanțările prin PNRR.

Care e motivul din spatele acestor blocaje? O spune chiar Barabas: “nu vom desființa locuri de parcare, nu vom redimensiona benzi de circulație”. Iar bicicliștii “să stea liniștiți, vom avea și piste, dar treptat”. Când și unde, nu știm.

Iată de ce se ascunde Scripcaru de discuțiile privind mobilitatea urbană. Sunt curios cum o va face și cu privire la inițiativa M100, cu care se trăgea în poză anul trecut.

Astfel, duelul dintre cei doi foști și actuali edili continuă, cu replici tăioase și acuzații reciproce – unul pe terenurile de joacă, celălalt pe mobilitate și fonduri europene.

spot_img
Subscribe for notification